Historie

Dne 17.10. 1871 zde byl zahájen provoz.
První nádraží v Převýšově bylo vybudováno z bývalé hájenky. Daroval ji stejně jako pozemky pro stavbu severozápadní železnice majitel panství pan hrabě Kinský.
V roce 1926 dvakrát a v roce 1929 zde projížděl pan prezident T.G. Masaryk. Obyvatelé obce i přilehlých obcí ho vítali. Dochovali se i filmové záběry z pořadu Hledání ztraceného času K. Čáslavského.
Dne 16.6. 1930 byla započata stavba jednopatrové přijímací budovy. Stavitelem byl pan Ladislav Matura z Prahy.
Dne 10.12. 1931 byl zahájen provoz nového nádraží, kterého autorem byl pan ing. Miloš Fikr, architekt Ministerstva železnic ČR
V září roku 1938 protestovali narukující záložníci proti právě nově jmenovanému německému přednostovi stanice.
Za II. svět. války zde projíždělo několik transportů vězňů do Polska. Jednalo se o nákladní vozy s malým zamřížovaným okýnkem.
Na jaře, dne 22.4. 1945 napadlo sedm amerických hloubkových letců strojní vlak. Stroj zničili a střelba se pak následně otiskla na zdi nádraží a byla zde dlouho patrna.
Dne 5.51945 bylo v odpoledních hodinách provedeno místními občany odzbrojení stavebního vlaku, mužstvo vydalo zbraně dobrovolně a zbraně byly rozebrány místními výbory Převýšova a Žiželic.
Dne 8.5. 1945 zde američtí stíhači rozstříleli 2 parní mašiny
V roce 1948 se konal v Praze XI všesokolský slet a ve stanici Žiželice-Převýšov nastupovalo asi 300 sokolů
V roce 1946, dne 25.3. se název nádraží Žiželice přejmenovalo na název Žiželice - Převýšov, následně již jen Převýšov.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky